Hav et logo design liggende til senere

14 April 2022
Anders Lundtang Hansen

editorial

Når man skal skabe et logo – specielt fra bunden – så kommer der jo mange forslag op at vende, og man laver mange skitser, hvor man kan se, hvordan en enkelt idé er endt med at tage form og blive det, som man endte med at gå med.

Men så er der også alle de andre idéer, som der ikke blev til noget, og det var da også en svær udvælgelsesproces, hvor man skulle igennem kvantitative undersøgelser gennem bestemte målgrupper samt have ledelsen til at godkende det logo, som man gik med.

Og bare fordi man endte med at tage et valg på et enkelt logo, så betyder det jo ikke, at de andre logoer ikke var gode, men det vil give for meget bøvl, hvis man havde for mange logoer til at repræsentere den samme virksomhed.

Her skal man nemlig gerne kommunikere målrettet.

logo design

De andre logo designs kan måske bruges til noget

Derfor kan de andre logoer jo godt bruges til noget, hvis man rentegner dem.
Man kan bruge dem senere, hvis man vil have et andet logo, når man eventuelt relancerer sig selv, eller man vil lave en anden afdeling, hvor man kan tilpasse en anden idé til at logo til at repræsentere denne virksomhed.

Ellers kan man måske endda sælge en eller flere af disse logo-idéer til andre, så man kan tjene penge på den måde.

En anden god idé kan være, at man patenterer disse logoer og gemmer dem til senere, fordi man synes, de er så gode, at de ikke skal gå til spilde, men man kan bare ikke se lige nu, hvad man skal bruge dem til.

Hvis man ligger inde med gode idéer, er der jo ingen grund til at skrotte dem, bare fordi man endte med at foretage et valg af noget andet.

More articles