Lad en vicevært hjælpe med vedligeholdelsen af din ejendom

16 November 2020
Astrid Pedersen

editorial

Er bygningen tilknyttet din bolig forening begyndt at forfalde lidt rundt omkring – og er der nærmest permanent snavset i opgange og på fælles arealer? Så bør du overveje professionel vicevært service.

Hvordan kan en vicevært hjælpe min bolig forening?

Måske mener du at det er penge ud af vinduet at hyre en professionel vicevært. Opgaver så som trappevask og vinduespolering kan beboerne i de enkelte opgange fint selv tage sig af – og oprydning, småreparationer og lignende kan varetages i løbet af foreningens månedlige arbejdsweekender.

Men her skal du tænke på at selv om beboerne måske er ganske interesserede i at spare udgiften til en vicevært er det ikke sikkert at de selv er helt så motiverede for at opretholde deres del af aftalen. Trappevask rutinen skal blot forsømmes et par uger i streg før opgangen bliver snusket og snavset at se på – og så er det de færreste der gider at tage tjansen.

Mange bolig foreninger har dårlige erfaringer med arbejdsweekender hvor det kun er Tordenskjolds soldater som stiller op. Det er desuden langt fra garanteret at beboerne har de håndværksmæssige færdigheder som skal til for at kunne løse de opgaver som opstår i forbindelse med småskader og almindeligt forfald.

Samtidig er det lidt urimeligt at lade det være op til beboerne selv at skifte defekte lyskilder eller reparere ødelagte låse – to elementer som er essentielle for den almindelige trygheds følelse. Og derfor bør du have kontakt til et professionelt ejendomsservice firma gennem en fast tilknyttet vicevært.

Hvor finder jeg en dygtig vicevært?

Du bør hyre din vicevært gennem et ejendomsservice firma. På den måde er du sikker på at din vicevært kommer med et stærkt bagland og et fornuftigt netværk af håndværkere og andre relevante fagpersoner. Du kan læse mere om vicevært hos Dahlin Ejendomsservice ApS på dahlin-ejendomsservice.dk/vicevaert/

 

More articles